Feeds

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Wedding tickers

Wednesday, January 5, 2011

Dia.......Dato' Bahaman

Di suatu pagi yang dingin dan sedang aku asyik mendengar mp3 di hp ku yang sederhana canggih di dalam opis yang 5S..

First I was afraid
I was petrified
Kept thinking I could never live
without you by my side
But I spent so many nights
thinking how you did me wrong
I grew strong
I learned how to carry on
and so you're back
from outer space
I just walked in to find you here
with that sad look upon your face
I should have changed my stupid lock
I should have made you leave your key
If I had known for just one second
you'd be back to bother me

Go on now go walk out the door
just turn around now
'cause you're not welcome anymore
weren't you the one who tried to hurt me with goodbye
you think I'd crumble
you think I'd lay down and die
Oh no, not I
I will survive
as long as i know how to love
I know I will stay alive
I've got all my life to live
I've got all my love to give
and I'll survive
I will survive

All my life and the hereafter
I've never seen, seen someone like you
You're a knife, sharp and deadly

erkk..apsal lain sangat aku dengar lagu ni?..owh rupanya ada panggilan masuk. Aku segera menjawab panggilan tersebut. Rupa-rupanya kak Nini (bukan nama sebenar) yang telefon.

Aku : Hello..asssalammualaikum..
Nini : Wa'alaikumsalam..ko tgh kejeke?
Aku : eh..tak lah..tgh mendodoi anak ni..tgh keje la..aku tgh berkhidmat untuk negara ni
Nini : takde..akak nak tanya pasal Dato' Bahaman..ko tau tak?
Aku : erk..Dato' Bahaman?..mcm pernah dengar........ermmm....tu la..dulu org suruh sekolah taknak...sebenarnya..aku pun tak tahu..ngee
Nini : ade org tanya ni..kubur dia katne?
Aku : yela..jap lagi aku google..

Tanpa membuang masa dan tenaga aku yang tak seberapa bertenaga kerana sedari pagi tidak menjamah makanan kerana berpuasa ganti, aku mengangkat jejariku yang runcing dengan sisa kekuatan yang tinggal dan terus mengetik butang papan kekunci dihadapanku. Segera tertera di skrin komputer dihadapanku perkataan 'Dato' Bahaman' dan setelah butang enter ditekan, terdapat lebih dari 100 laman sesawang yang harus aku terokai untuk mendapatkan maklumat yang diperlukan. Oleh yang demikian, dengan berbesar hati sekali, aku ingin meminta jasa baik korang yang dah bersusah-payah membaca blog aku untuk bersusah-payah sekali lagi membantu aku mencari maklumat tentang tempat bersemadinya Dato' Bahaman....please..please.......

2 comments:

lien said...

entah, ad sumber mngatakan beliau Meninggal di Kampung Peramu, Kuantan pada tahun 1977..

huh..penat goggle...:p

MissyEmma said...

tqvm makcik...ade hadiah tau..penginapan 3hari 2mlm dirumah sendiri..njoy urself k..ngehngeh..