Feeds

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Wedding tickers

Thursday, January 13, 2011

Pandaila dia buat lawak..

Di dalam sebuah pejabat yang penuh dengan kesibukan (ker buat-buat sibuk)..

Tokk..tokk..tokk..

Bos : Masuk..

Aku : Bos..mintak sign..surat pengesahan..

Bos : Okay..sekejap..

..Kau membuat, ku berantakan..
..Kau membuat, ku tak karuan..

Tiba-tiba sahaja telefon bimbit bosku berbunyi dengan nada dering dari nyanyian kumpulan D'massive bertajuk 'cinta ini membunuhku'. Tanpa berlengah, dia mengambil telefon tersebut dan terus sahaja menekup telefon tersebut di telinganya.

Bos : Helo..helo..helo........ish..nak telefon tapi taknak cakap (bebel bosku kerana tiada jawapan yang diterima)

..Kau membuat, ku tak berdaya..
..Kau menolak ku, acuhkan diri ku..

"aik..apsal ade lagu lagi?" bisikku didalam hati dengan 1001 persoalan yang aku yakin kalau aku ada PHD pun masih tidak dapat jawab persoalan tersebut.

"ish..nak bagitau ke tak ni?kang malu plak" bisik hati kecilku lagi.

Aku : Bos..bos blom tekan button hijau lagi tuh..(kataku sambil menekan-nekan perutku yang hampir terburai menahan gelak)

Bos : Handphone saya memang design mcm tuh..jawab tak payah tekan pun bole..(jawabnya dengan tenang sambil cuba men'trade-in' kan handphonenya dengan buah mempelam pasar tani)

3 comments:

lien said...

cess..gelak kan bos sendiri..amat melampaui batas kemanusiaan..hahaha

MissyEmma said...

wei..bkn bos aku la..bos org laen..aku tu bukan nama sebenar..hohohoho

LOVE FIQA said...

lawak giler la....klau i la kn,dah tebal muke ni....hahahahahaha....